وکیل خوب دعاوی تجاری

وکیل خوب دعاوی تجاری بیان می دارد :امروزه با گسترش علوم مختلف و پیشرفت علم وتکنولوژی آن چنان حوزه و گستره علوم مختلف وسیع و گسترده شده است که هیچ انسانی نمی تواند ادعا کند که حتی در یک عنوان علمی به تمام شاخه های آن مسلط است در پی توسعه روابط تجاری و بازرگانی، بروز اختلافات ناشی از این معاملات تجاری و بازرگانی هم گسترش یافته است.

این وکیل خوب دعاوی تجاری ادامه داد : یکی از مسائلی که همواره مورد توجه طرفین یک رابطه تجاری می باشد، این است که اختلافات راجع به آن رابطه حقوقی به چه کیفیتی و با چه راهکارهایی باید حل و فصل شود. بدیهی است اگر این اختلافات با شیوه ‌های مناسب و سریع رسیدگی نشود، پیامدهای زیان بار فراوانی از جمله: اتلاف وقت، توقف سرمایه در گردش و ورود خسارت برای طرفین می‌ شود.

 

وکیل تجاری

وکیل خوب دعاوی تجاری در مورد وکیل تجاری اینگونه بیان می دارد:  وکیل تجاری فردی است که متخصص در امور تجاری می باشد. امور تجاری شامل امور تاجر، امور شرکت ها، اسناد تجاری، ورشکستگی تاجر و شرکت های تجاری، انعقاد قراردادهای تجاری و بازرگانی، دعاوی بین شرکت و شرکا، معاملات تجاری و معاملات بین المللی تجاری، جوینت ونچر، سوئیفت واعتبارات اسنادی، قراردادهای حمل و نقل بین المللی، سرمایه گذاری مستقیم و غیر مستقیم خارجی و… می باشد.

 

لازمه حضور وکیل تجاری در شرکت ها

وکیل خوب دعاوی تجاری بیان می دارد که وکیل تجاری از آن جهت مهم است که تجارت از اموری است که در کلیه جوامع گستردگی بسیاری داشته و اکثریت افراد را مشغول خود کرده است. به دلیل همین گستردگی و کثرت افراد دخیل در این حوزه، بسیاری قوانین و مقررات تجاری در سطح حقوق بین‌ الملل و حقوق داخلی کشورها جهت ساماندهی به روابط تجاری اشخاص و حل ‌و فصل دعاوی ناشی از آن تدوین شده است.
قانونگذار تاجر را شخصی دانسته که شغل معمولی خود را معاملات تجارتی قرار دهد . تاجر می تواند شخص حقیقی یا شخص حقوقی باشد . در حقوق ایران به علت قدیمی بودن قانون تجارت و عدم اصلاح آن، مشکلاتی در عمل ایجاد شده و قانون تجارت مصوب 1311 پاسخگوی نیازهای تجاری جدید نمی‌ باشد و این امر مشکلاتی در عمل ایجاد کرده که همراه با سودجویی و اقدامات غیرقانونی برخی تجار، منجر به ایجاد دعاوی تجاری بسیاری شده است که یک وکیل تجاری باید در آن مهارت پیدا کند.

معاملات تجاری حکمی یا تبعی به اعتبار تاجر بودن متعاملین یا یکی از آنها تجاری شناخته می شوند:

1. کلیه معاملات بین تجار و کسبه و صرافان و بانک ها

2. کلیه معاملات که تاجر با غیر تاجر برای حوائج تجارتی خود می نماید

3. کلیه معاملاتی که اجزا یا خدمه یا شاگرد تاجر برای امور تجارتی ارباب خود می نماید

4. کلیه معاملات شرکت های تجارتی

 

نحوه ی طرح و رسیدگی دعاوی تجاری

وکیل خوب دعوای تجاری بیان می دارد، دعاوی تجاری نیز مانند سایر دعاوی طرح می گردد. امروزه به جهت تاسیس دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در سراسر کشور طرح هرگونه دعوی می بایست از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی صورت پذیرد. متقاضی طرح دعاوی تجاری اعم از وکیل دعاوی تجاری یا اشخاص عادی می بایست با در دست داشتن مدارک مستند دعوا به این دفاتر مراجعه و دادخواست خویش را ثبت نمایند.

وکیل خوب دعوای تجاری بیان می دارد، بعضی از دعاوی تجاری به جهت تخصصی بودن نیازمند این است که مقام رسیدگی کننده به این دعاوی اطلاعات جامع و مانعی در این زمینه داشته باشد و قابل رسیدگی از سوی همه قضات نیست. به همین خاطر چند شعبه از شعبات مجتمع قضایی شهید بهشتی در تهران برای رسیدگی به دعاوی تجاری اختصاص داده شده اند.

سایر دعاوی تجاری که دارای ویژگی دعاوی خاص نمی باشند از سوی سایر مراجع نیز قابل رسیدگی هستند. در این شرایط یک وکیل خوب برای رسیدگی دعاوی تجاری پیشنهاد می شود.همچنین موسسه ی حقوقی صلح آفرین پارس وکلای خوب و با تجربه ی بالایی که در این زمینه دارا هستند را به شما معرفی می کند

 

وکیل دعاوی حقوقی

وکیل خوب دعاوی تجاری  بیان داشت : در مورد دعاوی تجاری اکثر اوقات قانون تجارت تعیین کننده است و دعواهایی که مطرح می شود اکثرا از قراردادهای تجاری نشات می گیرد. در قوانین تجارت ویژگی های تجاری در نظر گرفته شده که از آن جمله سرعت اجرا و تضمینات خاصی است که ذات دعاوی تجاری در مقایسه با دیگر مباحث حقوقی می طلبد و اینکه صرفا شخصی آشنا به قواعد و قوانین حوزه تجارت باشد کافی نیست و لازم است که عملا نیز در حوزه دعاوی تجاری فعالیت داشته باشد.
به همین دلیل است که وکیل خوب دعاوی تجاری و بازرگانی آگاه به مقررات و قوانین تجاری زمانی که به طور تخصصی در زمینه دعاوی تجاری فعالیت می کند و وکالت دعاوی تجاری را زمینه اصلی کار خود قرار داده است علاوه بر اینکه می تواند در مراحل مذاکرات تجاری و بستن قرارداد که شروع رابطه و پیش بینی وقایع آینده است عملکرد خوبی داشته باشد بلکه می تواند در مطرح کردن یک دعوای تجاری و یا دفاع در یک دعوا موفق عمل کند.

وکلای موسسه حقوقی صلح آفرین پارس در تهران شما را در کلیه دعاوی تجاری شما را یاری می کند و مسیر سخت را برای شما را آسان می کند.

شماره تماس 02166408517