وکیل شرکت ها

امروزه شرکت ها نیز همچون انسان ها دارای شخصیت قانونی می باشند که به آن در اصطلاح شخصیت حقوقی می گویند. بنابراین به خوبی می توان این موضوع را تشخیص داد که شرکت ها نیز مانند انسان ها روزانه با مشکلات قانونی متعددی روبرو می شوند و نیاز دارند تا وکیل شرکت ها برای حل مشکلات قانونی اقدامات لازم را انجام دهد.

اشخاص حقیقی و افرادی که دارای دانش حقوقی نمی باشند معمولا از قوانین شرکت ها و راهکارهای مختلف حقوقی در جهت حل و فصل مشکلات پرونده ها اطلاع کافی ندارند و همین موضوع باعث می شود که هزینه های دادرسی بسیار زیادی را بپردازند و از طرفی دیگر نیز روند رسیدگی به پرونده حقوقی دچار اطاله شود. مهم ترین مزیت کمک گرفتن از وکیل متخصص امور شرکت ها این می باشد که از اتلاف وقت و هزینه های مختلف جلوگیری می شود.

 

شرکت چیست؟

وکیل شرکت بیان می کند :شرکت قراردادی است که بر اساس آن اعضا یا شرکا، سود حاصل شده از سرمایه را تقسیم می‌کنند. اساسنامه مهم ‌ترین سند برای شرکت ها است که در آن اصلی ترین و کلیدی ترین موضوعات شرکت ذکر می‌شود و می ‌تواند در جهت‌ دهی، نظارت و رفع موانع و مسائل مختلف در ادامه کار یک شرکت، نقش مهمی داشته باشد.

 

وکیل امور شرکتها کیست؟

وکیل شرکت بیان می کند :دعاوی مربوط به شرکتها اصولا به دو نوع تقسیم میشود. شرکتها یا میان اعضای خویش و یا میان اعضا ی شرکت با سایر افراد عادی جامعه به مناسب مراودات مالی و قراردادی که دارند، دچار اختلافات حقوقی می شوند. این اختلافات، طرح و اقامه دعاوی تجاری و دعاوی حقوقی را در پی دارد. به این دسته از دعاوی، دعاوی شرکتها گفته میشود. وکیل دعاوی شرکتها به وکیلی گفته میشود که به موجب سمت داشتن از سمت شرکت، در دعوا شرکت نموده و نسبت به دفاع از حقوق و منافع شرکت اقدام مینماید

 

انواع شرکت ها:

وکیل شرکت ها بیان می کند که به طور خلاصه می توان گفت که انواع شرکت های تجاری در قانون کشور ما به ۷ دسته تقسیم می شوند. به ترتیب می توان انواع شرکت ها در ایران را به موارد زیر تقسیم کرد:

شرکت سهامی.

شرکت با مسئولیت محدود.

شرکت تضامنی.

شرکت مختلط غیر سهامی.

شرکت مختلط سهامی.

شرکت نسبی.

شرکت تعاونی تولید و مصرف.

 شرکت های سهامی یکی از مهم ترین انواع شرکت هایی می باشند که امروزه در کشور ما وجود دارند هر شرکتی که در ایران تشکیل و مرکز اصلی آن در ایران باشد شرکت ایرانی محسوب است.

کلیه شرکت های ایرانی مذکور در قانون تجارت که در تاریخ اجرای این قانون موجود و مطابق مقررات قانون تجارت راجع به ثبت و تطبیق تشکیلات خود با قانون مزبور عمل نکرده اند باید تا آخر شهریور ماه سال جاری تشکیلات خود را با مقررات قانون تجارت تطبیق نموده و مطابق قانون مزبور تقاضای ثبت کنند والا به تقاضای مدعی العمومی بدایت محلی که ثبت باید در آنجا به عمل آید، محکمه مدیران آن ها را به یکصد الی هزار تومان جزای نقدی محکوم خواهد کرد و در صورتی که مدت فوق برای تطبیق تشکیلات با قانون تجارت و تقاضای ثبت کافی نباشد رئیس محکمه ابتدایی محل به تقاضای شرکت تا سه ماه مهلت اضافی خواهد داد.

وکیل شرکت بیان می کند که هر شرکت خارجی برای این که بتواند به وسیله شعبه یا نماینده به امور تجارتی یا صنعتی یا مالی در ایران مبادرت نماید، باید در مملکت اصلی خود شرکت قانونی شناخته شده و در اداره ثبت اسناد تهران به ثبت رسیده باشد.

همچنین وکیل شرکت بیان می کند که هر شرکت خارجی که در تاریخ اجرای این قانون در ایران به وسیله شعبه یا نماینده مشغول به امور تجارتی یا صنعتی یا مالی است باید در ظرف چهار ماه از تاریخ مزبور تقاضای ثبت نماید . در صورتی که این مدت برای تهیه و تسلیم اوراق لازمه به اداره ثبت کافی نباشد ، رئیس محکمه ابتدایی تهران به تقاضای نماینده شرکت تا شش ماه مهلت اضافی خواهد داد.

 

وکیل شرکت ها بیان می کند که 2نوع مسئولیت وجود دارد:

یک : مسئولیت شخصی: مسئول کلیه قروضی که ممکن است علاوه بر دارایی شرکت پیدا شود

دو.مسئولیت سرمایه‌ای : مسئولیت فقط تا میزان سرمایه ای که در شرکت می آورد.”

 

شرایط ایجاد شرکت:

* موضوع شرکت صرفا تجاری است

* تشکیل شرکت: حداقل یک شریک ضامن و یک شریک با مسئولیت محدود

* حداقل سرمایه محدودیتی ندارد. “”

* زمانی شرکت تشکیل می شود که تمام سرمایه نقدی تادیه و سرمایه غیر نقدی تقویم و تسلیم گردد.

* داشتن شرکت نامه الزامی است و داشتن اساسنامه اختیاری است.

اهمیت داشتن وکیل شرکت ها بر هیچ شرکت یا تاجر پوشیده نیست.داشتن وکیل دادگستری که تخصص حقوق تجارت داشته باشد برای شرکتها، واحدهای تجاری، تولیدی، صنعتی، و بازرگانان در مشهد، نوعی سرمایه گذاری در عرصه تجارت محسوب می شود. وکیل شرکت درباره ی مسائل مربوط به تجارت مشاوره می دهد و در محاکم نیز امور و دعاوی شرکت را پیگیری و دفاع می نماید، برای اینکه خیال شما آسوده باشد، بهتر است امور حقوقی شرکت و پرونده را به وکیل شرکت با تجربه بسپارید. موسسه ی حقوقی صلح آفرین پارس وکلای با تجربه و پایه ی یک دادگستری را به شما پیشنهاد میدهد و شما عزیزان را در مسیر درست و در مدار صحیح تجارت هدایت می کند.

 

تخصص ها ی وکیل شرکت ها :

مشاوره در ثبت شرکت و تنطیم اساسنامه

  • تهیه صورتجلسات و ثبت تغییرات شرکت
  • مشاوره حقوقی به مدیران شرکت های تجاری
  • تهیه انواع قراردادهای اداره کار و تجاری

 طرح و دفاع دعاوی ورشکستگی و انحلال و غیر

  • دعوی ابطال تصمیمات هیئت مدیره و مدیرعامل
  • میانجیگری در اختلاف بین شرکت تجاری و افراد خارج از شرکت
  • پیگیری دعاوی شرکت در مراجع قضایی و اداری توسط وکیل شرکت ها وموارد دیگر …

امروزه بهره گیری از خدمات وکیل شرکت ها به دلیل گستردگی و پیچیدگی امور و مسائل حقوقی شرکت ها یک ضرورت است. در این راستا، به اطلاع کسبه، بازاریان، مدیران عامل انواع شرکتهای تجاری میرساند که میتوانند از خدمات حقوقی مشاور حقوقی موسسه ی حقوقی صلح آفرین پارس  همراه با وکلای با تجربه و پایه یک دادگستری بهره بگیرید.

 

توسعه روابط قوی و قابل اعتماد با سرمایه گذاران

به عنوان یک کسب و کار جدید، شما به احتمال زیاد با سرمایه گذاران در فازهای متعدد مواجه خواهید شد تا بتوانید به کار خود ادامه دهید. یک سرمایه گذار به طور معمول، قبل از رسیدن به توافق با شرکت شما تعداد زیادی سند ضروری در خواست خواهد کرد. وکیل شرکت شما می تواند اطمینان حاصل کند که تمام مدارک موجود، کامل، دقیق و صحیح ذخیره شده اند. موسسه حقوقی صلح آفرین پارس این فضا را برای شما ایجاد می کند.