وکیل قرارداد های تجاری

حقوق تجاری در واقع مجموع قوانین حاکم بر دنیای تجارت و بازرگانی را شامل می شود. این حقوق نظارت کننده بر اعمال تجار است و مشکلات ایجاد شده را در این زمینه توسط قانون تجارت حل و فصل می شود وکیل قرار داد های تجاری می توانند در زمینه تجارت فعالیت کنند. اما نکته شایان ذکر اینجاست که بخاطر اینکه حقوق تجاری نیازمند کسب تجارب و آگاهی فراوان است. از این رو بهتر است به وکیل باتجربه قرار داد های تجاری مراجعه شود. یک وکیل خوب قرار داد های تجاری باید در زمینه های تنظیم انواع قراردادهای داخلی و خارجی بین الملل مهارت داشته باشد.
با گسترش روابط تجاری در جامعه و رشد روز افزون آن بدیهی است که در دعاوی تجاری نیز در جامعه بالا رود تجارت، یکی از ارکان اصلی اقتصاد هر کشوری است.
در دعاوی تجاری اغلب به دنبال اعمال قوانین مربوط به تجارت در موضوع مورد نظر هستیم و اغلب این دعاوی نیز ناشی از قرارداد تجاری می باشد.یک وکیل خوب قرار داد های تجاری با پیش بینی وقایع احتمالی آینده موکل خود را از مراجعه به دادگستری و درگیر شدن با مراحل پیچیده دادرسی بی نیاز می کند.توجه داشته باشید که مهم ترین سیستم یک رابطه حقوقی در دنیای تجارت تنظیم یک قرارداد تجاری خوب و استاندارد است. قرارداد مهم ترین و اولین کار برای شروع هر رابطه کاری و تجاری است.
شما می توانید با داشتن قرارداد محکم حقوقی و تخصصی در کار و کسب های خود، از مزایای آن بهره مند شوید. بهترین وکیل شما در دادگاه همان قرارداد شماست. منظور از قرارداد محکم حقوقی یعنی قراردادی که از ابتدا بر اساس تحقیقات میدانی و اداری و اطلاعات کامل موضوع کاری توسط وکیل متخصص قرار داد های تجاری ، طراحی و تنظیم شده است. وکیل امور قراردادها راه حل حقوقی مناسب آن را در قرارداد پیش بینی می کند.موسسه ی حقوقی صلح آفرین پارس با حضور وکلا متبحر و با تجربه آمادگی خود را در زمینه ی مشکلات تجاری شما به صورت صد در صد اعلام می کند.
حضور یک وکیل خوب کاربلد در این زمینه می تواند با پیش بینی وقایع احتمالی در دنیای تجارت و حل و فصل سریع مشکلات تجاری در حل دعاوی قرار داد های تجاری موثر باشد.
قراردادهای تجاری یکی از انواع نمونه قرارداد است که میان اشخاص مختلف تنظیم می شود. امروزه طیف وسیعی از قراردادها در حوزه تجارت و امور تجاری تنظیم می شوند. همچنین قراردادهای تجاری ، ارتباط مستقیمی با سطع معیشت مردمی و شرایطی اجتماعی دارد. علاوه بر قراردادهای تجاری داخلی ، بخش قابل توجهی از قراردادهای تجاری ، مربوط به تجارت بین الملل است و همین مسئله، حساسیت آن‌‌ها را افزایش می دهد. وکیل قراردادهای تجاری شخصی است که می تواند در راستای رسیدگی به معاملات و قراردادهای تجاری ، شما را یاری کند و در واقع مشاوره حقوقی قراردادها را به عهده دارد.

 

امضای قراردادها و انجام مذاکرات

تنظیم قراردادهای تجاری داخلی یا قراردادهای تجاری بین الملل، حساسیت‌های خاص خود را به همراه دارند. ممکن است سرمایه یک شخص، به عنوان موضوع قرارداد تجاری در نظر گرفته شود. به همین دلیل لازم است که این قرارداد، در کمال صحت و اعتبار قانونی تنظیم شود. وکیل قرار داد تجاری می گوید که نکته توانایی گفت و گو در خصوص تنظیم قرارداد است. از تاثیرگذارترین موارد، در همکاری و شکل گیری توافقات، توانایی و مهارت در مذاکره است. مشاور حقوقی قراردادهای تجاری یا وکیل متخصص قراردادهای تجاری، می توانند به نمایندگی از مراجعان خود برای مذاکره قرارداد حاضر شوند. سپردن انجام مذاکرات و امضای قرارداد به اشخاص حقوقی، به شما کمک می کند که با اطمینان و اعتماد بیشتری در معامله حضور داشته باشید.

 

اهمیت تنظیم قرارداد

قرارداد یک سند حقوقی و معتبر است که نشان می دهد یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر توافق می کنند که امور خاصی را انجام دهند. در حقیقت قرارداد دلیلی برای اثبات رابطه ایجاد شده است و قصد و نیت شما و طرف مقابل، ایجاد یک قرار داد قانونی و درست و صحیح است. و اعتبار قانونی داشته باشد. تنظیم قرارداد یک مهارت است. توجه به اصول و قواعد قانونی، در نظر گرفتن شروط، توجه به توافقات طرفین و همچنین بررسی نحوه صحیح تنظیم قرارداد، از موارد مهمی هستند که باید در حین نوشتن قرارداد ، به آن‌ها توجه کرد. وکیل قراردادهای تجاری یا مشاور حقوقی می تواند با دانش و آگاهی که در زمینه قوانین تجارت بین الملل و تجارت داخلی دارد، قرارداد مناسب شما را تنظیم کند و در اختیار شما قرار دهد.

 

قراردادهای تجاری داخلی

قرارداد تجاری داخلی، قانون حاکم بر روابط طرفین است. طرفین می توانند روابط حقوقی و مالی خود را آزادانه تعریف و تنظیم نمایند. قرارداد تجاری داخلی خوب قراردادی است که تمام احتمالات آتی در روابط طرفین را پیش بینی و راه حل برای آن ها ارائه نماید. برای تنظیم قراردادهای تجاری علاوه بر دانش حقوقی، داشتن اطلاعات کافی از صنعت یا تجارت موضوع قرارداد و شرایط حاکم بر وضعیت طرفین قرارداد ضروری است.
برای تنظیم قراردادی جامع لازم است وکیل تجاری متخصص مرتبط نسبت به تهیه قرارداد اقدام نماید.

 

انواع قراردادهای تجاری داخلی

– قراردادهای خرید و فروش آپارتمان، زمین و خانه
– قراردادهای مشارکت در ساخت پروژه های ساختمانی
– قراردادهای اجاره املاک تجاری، مسکونی و اداری
– قراردادهای بهره برداری و مدیریت مال های بزرگ تجاری
– قراردادهای پیمان مدیریت و نظارت بر اجرای ساخت
– قراردادهای خرید و فروش سهام شرکتهای خارج از بورس
– قراردادهای فرانچایز و استفاده از علائم تجاری
– قراردادهای انتقال تکنولوژی

یکی از مهم ترین مباحثی که در خصوص قراردادهای تجاری داخلی قابل طرح است، بحث حل و فصل اختلافات می باشد که در بسیاری از موارد با غفلت و بی توجهی طرفین قرارداد مواجه می شود. بسیار رخ می دهد که طرفین توافق بر روشی برای حل وفصل اختلافات را به زمان حدوث اختلاف موکول می کنند و بدیهی است که در زمان حدوث اختلاف میزان تفاهم و اعتماد متقابل میان طرف های قرارداد به اندازه ای نیست که حصول توافق در این زمینه را میسر سازد، بنابراین با سکوت در مورد روش حل و فصل اختلاف در قرارداد و عدم حصول توافق دیگر پس از بروز اختلاف، طرفین ناگزیر از مراجعه به دادگاه ها می شوند.
این در حالی است که در بسیاری از موارد حل و فصل اختلافات از طرقی غیر از مراجعه به محاکم قضایی، بسیار کارآمد تر به شمار می رود. یکی از مهم ترین این طرق توافق بر داوری برای حل و فصل اختلافات می باشد که به در قراردادهای تجاری داخلی و قراردادهای تجاری بین المللی رواج و اهمیت خاصی دارد.

 

قرارداد بین المللی چیست؟

قرارداد تجاری بین المللی قراردادی است که طرفین آن، از طریق پذیرش حقوق و تعهدات که حداقل یک عنصر فراملی دارد، اقدام به ایجاد یک ماهیت حقوقی می کنند. منظور از عنصر فراملی در قرارداد تجاری بین المللی این است که یا یکی از طرفین آن، ایرانی نیست یا محل اجرای قرارداد و یا عمده تعهدات ناشی از آن خارج از خاک ایران باشد.
البته اگر محل انقاد و اجرای قرارداد، خاک یک کشور باشد، تابعیت متفاوت طرفین، آن را به قرارداد تجاری بین المللی تبدیل نخواهد کرد. معاملات انجام شده تحت قرارداد تجاری بین المللی شکل گرفته‌اند و الزاما باید در حضور یک وکیل تجاری معتبر شکل بگیرند. معاملات تجاری بین المللی در قالب تنظیم قرارداد تجاری بین المللی که شامل اهداف و تعهدات بین المللی می باشد که نیاز به یک وکیل قرار داد تجاری خوب دارد.

 

دسته بندی قراردادهای بین‌المللی

انواع قرارداد‌های بین‌المللی در سه دسته کلی قرار می‌گیرند که به شرح زیر می باشند:

• قرارداد بین‌المللی فروش

• قرارداد بین‌المللی خدمات

• قرارداد بین‌المللی فروش و خدمات: این نوع قراردادها ترکیبی از قراردادهای فروش و خدمات هستند، مانند قراردادهای صنعتی و ساخت
پس جامعه بشری در دنیای تجارت و بازرگانی امروز که پر از مشکلات تجاری است نیاز بشر را به افراد متخصص بیشتر از گذشته پر رنگ کرده پس بهتر است قبل از انجام قرار داد تجاری با یک وکیل قرار داد تجاری مشورت داشته باشین.

موسسه ی حقوقی صلح آفرین پارس تشکیل شده از وکلای متخصص و پایه ی یک دادگستری شما را در زمینه های تجاری راهنمایی و یاری می کند.