درخواست تنظیم شکواییه

در صورتی که شکواییه مورد نظر خود را در بانک شکواییه ‌های موسسه حقوقی صلح آفرین پارس پیدا نکردید و یا نیاز به تنظیم اختصاصی شکواییه دارید می‌توانید با پر کردن فرم زیر درخواست خود را برای ما ارسال کنید.

تنظیم شکواییه
  • فایل ها را به اینجا بکشید
    Accepted file types: tgz, tar, zip, rar, xlsx, xls, odt, png, gif, tiff, jpg, jpeg, bmp, txt, doc, docx, rtf, pdf, Max. file size: 10 MB.
    • 0 تومان

    فرآیند تنظیم اوراق قضایی چگونه است؟

    مزایای استفاده از اوراق قضایی موسسه حقوقی صلح آفرین پارس

    • بیش از ۶۰۰ عنوان اوراق قضایی

      اوراق قضایی بازبینی و اصلاح شده متخصصین و وکلای موسسه حقوقی صلح آفرین پارس

    • متخصصین مجرب

      همراهی  متخصصین با تجربه در امور اوراق قضایی

    • تضمین کیفیت

      تضمین کیفیت اوراق قضایی توسط موسسه حقوقی صلح آفرین پارس

    • پایین‌ترین قیمت

      تضمین قیمت اوراق قضایی توسط موسسه حقوقی صلح آفرین پارس

    • رضایت مشتریان

      تضمین کیفیت اوراق قضایی توسط موسسه حقوقی صلح آفرین پارس

    • پشتیبانی تمام‌وقت 

      تضمین کیفیت اوراق قضایی توسط موسسه حقوقی صلح آفرین پارس

    شکواییه چیست؟

    هرشخصی در طول زندگی خود ممکن است مورد جرم قرار گیرد و برای احقاق حق خود نیاز به تنظیم شکواییه و مراجعه به محاکم و مراجع قضایی پیدا کند.

     زمانی که علیه شما جرمی رخ می‌دهد ،  شما می توانید با تنظیم شکواییه (شکایت نامه) ،  تعقیب و رسیدگی قضایی در خصوص متهم را از مقام قضایی خواستار شوید.

     

    تفاوت شکواییه و دادخواست چیست؟

     

    دادخواست توسط خواهان و برای مطرح کردن دعوای حقوقی تنظیم می شود . در واقع دادخواست به معنی دادخواهی کردن است و در اصطلاح حقوقی به آغاز اقامه دعوا از سوی خواهان علیه خوانده از طریق سیستم قضایی گفته می‌شود. در بسیاری از مواد قانونی دادخواست به معنی برگه دادخواست نیز استفاده می‌شود یعنی برگه‌ای که شخص به وسیله آن دادخواهی خود را به دادگاه ارائه می‌کند پس دادخواست حتما باید یر روی فرم های چاپی مخصوص تنظیم گردد و بدون تنظیم ان به دعوا در محاکم حقوقی رسیدگی صورت نخواهد گرفت. این در حالیست که در امورکیفری استفاده از فرم های خاص برای طرح شکایت ضروری نمی باشد و شکایت می تواند برروی کاغذ معمولی نوشته شود .از سوی دیگر شکواییه ممکن است به صورت کتبی و یا حتی شفاهی تنظیم گردد ؛ چرا که مطابق ماده ۳۷ قانون آیین دادرسی کیفری ضابطان  دادگستری (از جمله مامورین نیروی انتظامی و پلیس )موظفند شکایت کتبی یا شفاهی را همه وقت قبول کنند.

     

    چرا نیاز به تنظیم یک شکواییه به صورت تخصصی داریم؟

    برای موفقیت در یک پرونده کیفری لازم است به تمام جوانب موجود در پرونده دقت شود اعم از تاریخ و محل وقوع جرم آلت وقوع جرم (در صورت وجود داشتن) ، مطابقت جرم با مواد قانونی و…. تا دادرسی به سرعت انجام گیرد و از اطاله دادرسی جلوگیری شود همچنین یکی دیگر از مزایای تنظیم شکواییه توسط وکیل و متخصص دعاوی کیفری مطالبه کلیه خساراتی است که از وقوع جرم به مجنی علیه وارد می شود به همین دلیل شما با خیالی آسوده تمامی مطالبات خود را از یک دعوای کیفری می توانید درخواست نمایید.

    شکواییه یکی از مهم ترین ارکان دعوای کیفری می باشد زیرا سرآغاز یک دعوای کیفری با شکواییه شروع می شود و مقامات دادسرا و دادگاه براساس شکواییه تنظیمی رسیدگی و انشای رای می نمایند پس لازم است جهت تنظیم شکواییه خود به وکلای متخصص در امور کیفری مراجعه نمایید.

    وکیل متخصص در امور کیفری جهت تنظیم یک شکواییه حرفه ای ، اقدام به مذاکره با بزه دیده می نماید تا از کم و کیف جرم اتفاق افتاده آگاه شود و براساس تحلیل پرونده بزه دیده،  اقدام به تنظیم شکواییه می نماید.