وکیل جرم تفخیذ

وکیل خوب جرم تفخیذ در مورد جرم تفخیذ می گوید: رابطه جنسی میان زوجین علاوه بر اینکه فواید زیادی برای بدن آن ها به همراه می آورد بلکه باعث بارور شدن و فرزند آوری و همچنین نزدیک‌‌ تر شدن ارتباط میان زن و مرد می شود.

وکیل خوب جرم تفخیذ ادامه می دهد: اما در بعضی اوقات دو همجنس مرتکب این عمل می شوند که از دیدگاه قانون جرم بوده و حدودی برای آن‌ تعیین گردیده است. تفخیذ به برقراری یک‌ نوع رابطه جنسی حرام گفته می شود که قانون گذار آن ‌را منع نموده است و چنانچه فردی مرتکب آن شود مجازات خواهد شد.

وکیل خوب جرم تفخیذ در مورد معنی واژه تفخیذ می گوید:واژه تفخیذ یعنی اینکه مردی آلت تناسلی اش را بین ران های دیگری بمالد در قانون مجازات معنای تفخیذ صرفا رابطه مرد با مرد می باشد. این جرم از جرائم جنسی می باشد که در شرع مقدس اسلام و در قانون مجازات اسلامی به آن اشاره شده است.

قانون‌گذار در ماده ۲۳۵ قانون مجازات اسلامی در بحث جرائم حدی در تعریف این جرم بیان می دارد:

 

    «تفخیذ عبارت از قرار دادن اندام تناسلی مرد بین ران ها یا نشیمنگاه انسان مذکر است».

 

مجازات جرم تفخیذ:

وکیل خوب جرم تفخیذ می گوید: مجازات جرم قبیح تفخیذ صد ضربه شلاق می باشد که در خصوص فاعل و مفعول اجرا خواهد گردید. مجازات این جرم از نوع حدی بوده و امکان اینکه‌ در مجازات تخفیف داده شود و یا مجازات تغییر کند وجود نخواهد داشت.

وکیل خوب جرم تفخیذ در مورد تکرار جرم تفخیذ و میزان مجازات جرم تفخیذ در صورت تکرار جرم اینگونه بیان می نماید: نکته حائز اهمیت این است برای تکرار جرم تفخیذ مجازات سخت تری تعیین شده است، چنانچه افراد سه یا چهار بار مرتکب این جرم شوند و هر بار نیز مجازات در خصوص آن ها اعمال شده باشد اگر بازهم این جرم را تکرار کنند مجازات آن ها اعدام خواهد بود. عده ای نیز معتقدند که در صورتی که مردی متاهل یا در اصطلاح فقهی محصن باشد ، مجازات او سنگسار و در غیر این صورت مجازات او حدی است.

وکیل خوب جرم تفخیذ می گوید:

اگر عمل تفخیذ بین مرد با زن انجام شود، در این حالت از نظر مجازات شبیه مجازات تفخیذ بین مرد با مرد نخواهد بود؛ بلکه مشمول مجازات تعزیری خواهد بود؛ یعنی مجازات آن باید کمتر از مجازات حدّی ( زنا ) باشد که تعیین میزان آن بر عهده قاضی می باشد.

همچنین گاهی اوقات ممکن است رابطه بین دو مرد، از تفخیذ هم کمتر باید، یعنی ممکن است به اندازه لمس کردن و بوسیدن و… باشد، در این حالت نیز این اعمال مشمول مجازات تعزیری خواهد بود.

وکیل خوب جرم تفخیذ در مورد جرم همجنسگرایی به غیر از لواط و جرم تفخیذ اینگونه شرح می دهد:نکته دیگری که با توجه به قانون مجازات اسلامی مشخص می شود این است که در ماده ۲۳۷، همجنسگرایی در غیر از موارد لواط و تفخیذ نیز جرم انگاری انجام شده است و مجازات تعزیری برای آن در نظر گرفته شده است به این صورت که در ماده ۲۳۷ آمده است: همجنسگرایی انسان مذکر در غیر از موارد لواط و تفخیذ مانند تقبیل (بوسیدن) و ملامسه (لمس کردن) از روی شهوت، موجب ۳۱ تا ۷۴ ضربه شلاق تعزیری درجه شش را به عنوان مجازات خواهد داشت و در تبصره اول این ماده آمده است که این حکم در مورد انسان مونث نیز جاری است.

و در تبصره دو آمده است که حکم این ماده شامل مواردی که بر اساس شرع مستوجب حد است، نمی شود.بنابراین امکان اینکه جز جرایم تعزیری قرار بگیرد نیز وجود دارد. موسسه ی حقوقی صلح آفرین پارس شما را در این گونه مسائل حقوقی راهنمایی می کند و بهترین شیوه را به شما معرفی خواهد کرد.

 

اثبات جرم تفخیذ:

وکیل خوب جرم تفخیذ بیان می دارد :لواط از جرایم حدی است که باید از طریق شهادت ۴ شاهد عادل که جرم را شخصا دیده اند، یا ۴ بار اقرار افراد مرتکب جرم ثابت شود اگر اقرار کمتر از ۴ بار باشد برای مقر حد تعزیری درجه ۶  (۳۱ تا ۷۴ ضربه شلاق) در نظر گرفته می شود. اگر مقرّ بعد از ۴ بار اقرار و تعیین مجازات اعدام، از اقرار خود برگردد و لواط را انکار کند، محکوم به ۱۰۰ ضربه شلاق می شود.

نکته  :امکان تخفیف و تعلیق و تغییر در مجازات جرم تفخیذ وجود ندارد.

وکیل خوب جرم تفخیذ بیان می دارد که طبق ماده 102 قانون آیین دادرسی کیفری (اصلاحی 24.3. 1394)بیان می کند که انجام هر گونه تعقیب و تحقیق در جرایم منافی عفت ممنوع است و پرسش از هیچ فردی در این خصوص مجاز نیست مگر در مواردی که جرم در مرئی و منظر عام واقع شده و یا دارای شاکی یا به عنف یا سازمان یافته باشد که در این صورت تعقیب و تحقیق فقط در محدوده شکایت و یا اوضاع و احوال مشهود توسط مقام قضایی انجام می شود.

وکیل خوب جرم تفخیذ ادامه می دهد: همچنین در تبصره 1 آمده است که در جرایم منافی عفت هرگاه شاکی وجود نداشته باشد و متهم بدوا قصد اقرار داشته باشد قاضی وی را توصیه به پوشاندن جرم و عدم اقرار می کند. در چنین مواقعی که هیچ گونه اطلاعاتی در این زمینه ندارید بهتر است که با یک وکیل خوب جرم تفخیذ مشاوره کنید تا شما را نسبت به مسیر خوبی راهنمایی کند. موسسه حقوقی صلح آفرین پارس تشکیل شده از وکلای با تجربه و وکیل خوب پایه یک دادگستری می باشد که آمادگی خود را در مسیر حقوقی اعلام می کند.